کد خبر: ۲۵۴۰۰
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۱
در گفتگو با نبض فناوری؛

باید سازوکار‌های حقوقی برای جذب سرمایه به استارتاپ‌ها تعریف شود|تولید نرم‌افزار‌های سازمانی با استفاده از فناوری‌های نوین

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه سامانه‌های رایانه سماتوس، گفت: مشکل اصلی که در صنعت فناوری اطلاعات وجود دارد، بحث جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها است که بایستی سازوکار‌های حقوقی تعریف و اعتماسازی در این زمینه صورت گیرد.

علی کامیار مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه سامانه‌های رایانه سماتوس، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» از طراحی و تولید نرم‌افزار‌های سازمانی در این شرکت خبر داد و گفت: حدود سه سال است که مجوز شتابدهنده را دریافت کردیم و در این مدت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید ابزار و نرم‌افزار‌های مورد نیاز برای استارتاپ‌ها نیز فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم استارتاپ‌هایی که نیاز به نرم‌افزار دارند به آن‌ها کمک می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با این نرم‌افزار‌ها تمام فرایند‌های اداری را پوشش می‌دهیم. عمده مزیت این نرم‌افزار‌ها بکارگیری از فناوری‌های نوین بوده است. در همین راستا خط تولید نرم‌افزار ایجاد کردیم که هزینه و زمان تولید نرم‌افزار را به شدت کاهش می‌دهد؛ بنابراین تفاوت فناوری در این حوزه وجود دارد.

کامیار با تأکید براینکه تمام این نرم‌افزار با فناوری بومی طراحی و تولید می‌شود، گفت: قرار است یکی دو تا استارتاپ جدید در سال آینده وارد بازار شوند موضوع دیگر بحث تقویت خط تولید نرم‌افزار است. در حال تجمیع دانش و تزریق آن در این حوزه هستیم. این استارتاپ‌ها در حوزه تحقیقات در بخش بازار است، منتها به زیرساخت هوشمند در این حوزه نیاز دارد اولا باید یک پلتفرمی در این راستا باشد. ثانیا بتواند هوشمندانه انسان‌ها را به لحاظ میزان اعتماد رتبه بندی کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه سامانه‌های رایانه سماتوس، با اشاره به اینکه در حال حاضر روی ۸ استارتاپ فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم، تصریح کرد: هم اکنون سه استارتاپ در حوزه خدمات زیرساخت ابری که سرور مجازی ارائه می‌دهد، برگزاری کلاس‌های آنلاین و مورد بعدی فضای ذخیره‌سازی ابری است که وارد بازار شده است و پیش بینی می‌شود دو استارتاپ دیگر در سال آینده روانه بازار شود.

کامیار با اشاره به اینکه دانش بنیان بودن خیلی مسئله مهمی نیست بلکه در فضای آی تی عمده مشکل اصلی جذب سرمایه است، گفت: در بعضی از بخش‌های سرمایه گذاری زیاد است، اما در حوزه فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری زیادی صورت نمی‌گیرد. این در حالی است صنعت فناوری اطلاعات این ظرفیت را دارد که بخش قابل توجهی از درآمد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص دهد هم اکنون در کشور‌های پیشرفته و صنعتی اعداد بالای ۱۰ درصد است در حالی که در کشور این عدد خیلی پایین است.

وی خاطرنشان کرد: اعتمادسازی و تعریف سازکار در این حوزه است که بتوان سرمایه جذب کرد. یک مشکل اصلی که در صنعت فناوری اطلاعات وجود دارد سرمایه تبدیل به دارایی نامشهود می‌شود بنابراین اعتمادسازی در این زمینه خیلی مهم است. درصنعت ساختمان سرمایه تبدیل به دارایی مشهود می‌شود، اما در فناوری اطلاعات اینطور نیست و این مهم کار‌ها را سخت‌تر می‌کند و نیاز است که سازوکار‌های حقوقی و اعتماسازی در این راستا صورت گیرد.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی